5: Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest

  •  Jaga oma teadmisi

Kui "Jaga oma teadmisi" mõte on Interneti ilmumise üks tähtsamast põhjust, tahaks sellest natuke rääkida. 

    See on tõsi, et Internetis võib leida palju informatsiooni kõikide asjade kohta, aga mulle tundub, et Interneti arendamisega tulid selle teema kohta ka uued probleemid. Mõned neist on seotud sellega, et Internetis on väga palju kasutajat ja mingites suuremates foorumites või chat'ides, kui keegi küsib midagi ja teine inimene teab vastust, ta ei vasta, sest arvab, et: "Nii kui nii seal palju rahvast on ja keegi teine ikka vastab", või "Ma ütlen midagi valesti ja keegi teine rääkib sellest ja kõik hakkavad mõelda, et ma olen rumal". 

    Viimase moodi mõtlemine võib olla sellest, et inimesel oli juba ebameeldiv kogemus, kui keelegi käitumine oli vale ja oma tahtmist aidata inimene sai palju halvat tagasisidet. Et niisugust situatsiooni ei oleks, on oluline teiste netiketti käsude täitmine. Ja ka sellest, et Internetis võib leida vastused väga paljudele küsimustele tekkib inimestel tunne, et nad ise midagi ei tea, sest kadub arusaamine, et need vastused Internetis kirjutas ka mingi konkreetne tavaline inimene.

    See et "Keegi teine vastab..." on suur probleem, sest see töötab offline maailmas ka, et kui, näiteks, üks inimene bussi peatuses tunneb ennast halvasti, suurem osa inimesest lihtsalt seisab ja ootab, et keegi teine aitab, sest vastutustunne jagub kõike inimeste vahel ning igaüks tunneb liiga vähe, et ise alustada midagi tegema. Ma sain aru, et selline probleem eksisteerib  juba kooli ajal, kui meil klassiga oli ühine chat, mis oli loodud täielikult sellele, et me võiksime üksteisele aidata. Aga tavaliselt, kui keegi küsis midagi kontrolltöö, kodutöö, tähtaja... või mingi muu teema kohta, siis oli nähtav, et klassikaaslased juba nägid seda, aga keegi ei vasta ja esimene vastus võib ilmuda ainult mõne tundi pärast. Kui küsida sama asja kohta konkreetsel inimesel, siis ta kohe vastab, isegi kui see oli sama inimene, kes juba nägi küsimus varem ja chat´is midagi ei vastanud. Sellest tekkisid veel probleemid, kui inimesed, kes abi palusid olid vihased ja pärast ka ei tahtnud kellegile aidata või lihtsalt ei kasutanud enam seda chat´i ja oli vaja eraldi kontrollida, kas nad teavad seda vajalikku informatsiooni, mis õpetaja palus kõigele öelda.

"Jaga oma teadmisi" mõte täitmine on tähtis hoida, et kõikidele oleks mugav.



Kommentaarid